TudUNg eKiN kE??

Dari tgh hari kelmarin, syukur, alhumdulalah Dalila mcm tak demam. Okey je Ibu tgk dia. Merengek minta angkat/dukung cam biasa la. Pagi ni ibu tjaga awal, mgkin sblm tidur dah set dalam kepala..'jam 6pagi, last bagi ubat kat Dalila'. Ibu terjaga jam 4pagi, dah tak boleh tidur balik dah pastu, Rasa dahi/kepala dia..okey jer..ambik suhu badan 37'C.
Dok baring2 sampai jam alarm bunyi..dah sampai masa bagi ubat dah..amik suhu badan lagi...sama jgk..kejut abah..abah cakap bagi jer..last. Ibu bagi ubat kat Dalila, dia nangis kejap. Pastu abah g kerja. Jam 8 lebih Ibu bawa dalila ke umah MIL, (umah MIL dekat blok sebelah je) nak tinggal dia kat situ jap...Ibu nak g pasar. Nak bawak..xlarat nak dukung lama2.

gambar hiasan (my MIL dgn Dalila masa umur 2 bln lebih)

Ibu beli:

ikan kembung 6 ekor --RM5

Sawi --RM2

Bawang, santan --RM3

Bayam merah --RM2.2

Telur ayam --RM3.6

Dalam jam 9 baru balik umah, hehehe..yg buat lama tu ibu dok belek2 tudung Ekin.. teringin lak nak try satu...RM28...aduyai...Ekin...Ekin.
Balik letak barang, terus g ambik Dalila..risau dia dahaga jer..last bagi susu jam 7.30 lebih tadi.

p/s: To abah..tambah duit belanja umah yer..barang mahal..hehe..ibu nak tudung Ekin tau.

p/s: to my MIL..thanks ya jaga Dalila. To naurah..nanti saya buat Tag naurah tu yer.

5 comments:

NAURAH MAKWA said...

barang mahal..gaji camtu gak..tak patut3

Mija said...

yang rm10 tu bukan tudung ekin ke?hehe mija pakai yg rm10 jer..

ibuarifa said...

To Naurah..memang tak patut..ish..ish..ish..

To Mija..beli kat mana RM10 tu, akan ku ajak asben g cari (kalo dekat)..hehehe

suhaila-ab said...

salam kenal...

ibuarifa said...

salam kenal sue :)

Post a Comment